Algemene verkoopvoorwaarden

  • Algemene verkoopvoorwaarden LO cases

     1. LO cases : LO cases gevestigd te Goudenhandwegel 18: 9070 Destelbergen onder ondernemingsnummer 0788.352.850
    2. Klant: degene met wie LO cases een overeenkomst is aangegaan.
    3. Partijen: LO cases en klant samen.

 Toepasselijkheid algemene voorwaarden

 1. Deze zijn van toepassing op alle offertes, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of door of namens LO cases
2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.

Offertes
1. Offertes van LO cases zijn vrijblijvend
2. Een aanbod of offerte is maximaal 1 maand geldig: tenzij een andere aanvaardingstermijn in het de offerte staat.
3. Als de klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt dan vervalt het aanbod of de offerte.

Aanvaarding
1. Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte, behoudt LO cases zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken: zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
2. Mondelinge aanvaarding van de klant verbindt LO cases slechts, nadat de klant deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

Prijzen
1. Alle prijzen die LO cases hanteert zijn in euro’s met 0% BTW gezien de vrijstellingsregeling voor kleine ondernemingen.
2. Alle prijzen die LO cases hanteert zijn producten: op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan LO cases te allen tijde wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die LO cases niet kon voorzien ten tijde van het doen van het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3.

Betalingen en betalingstermijn
1. LO cases mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het  overeengekomen bedrag verlangen.
2. De klant dient betalingen achteraf binnen 14 dagen na levering te hebben voldaan.
3. Indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, is hij van rechtswege in verzuim en in gebreke.
4. LO cases behoudt zich het recht om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling.

Gevolgen niet tijdig betalen

Bij gebrek aan volledige betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+ drie werkdagen indien niet via elektronische weg) na verzending van de eerste betalingsherinnering is er van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd van:

  • €20 als het verschuldigde bedrag lager dan of gelijk is aan €150;
  • €30 vermeerderd met 10% van het verschuldigde bedrag boven de €150;
  • €65 vermeerderd met 5% van het verschuldigde bedrag boven de €500, met een totaallimiet van €2.000.

Bij gebrek aan volledige betaling door de klant binnen de 14 kalenderdagen (+ drie werkdagen indien niet via elektronische weg) na verzending van de eerste betalingsherinnering is de klant van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest verschuldigd ten belope van de wettelijke rentevoet voor betalingsachterstand bij handelstransactie, zie artikel 5, lid 2 van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties. Deze interesten worden berekend op de nog te betalen som.”

Retentierecht
1. LO cases kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden: totdat de klant alle nog rekeningen ten aanzien van LO cases heeft voldaan, tenzij de klant die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2. Het retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan LO cases
3. LO cases is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het retentierecht.

Eigendomsvoorbehoud
1. LO cases blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van LO cases op grond van wat met LO cases gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
2. Tot die tijd kan LO cases zich op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Indien LO cases een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft LO cases het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.

Levertijd
1. De door LO cases opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding: tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn
2. De levertijd vangt aan nadat de door de klant voor akkoord getekende offerte aan LO cases door LO cases schriftelijk dan wel elektronisch is bevestigd aan de klant
3. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden: tenzij LO cases niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.

Garantie
1. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten: veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
2. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte modificaties aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen: gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt.
4. LO cases is nooit aansprakelijk voor schade aan voorwerpen die in de door LO cases gemaakte flightcase vervoerd worden.

Klachten
1. De klant dient een door LO cases geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst verwachten, dan dient de klant LO cases daarvan zo spoedig mogelijk: doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen: op de hoogte te stellen.
3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat LO cases in staat is hierop adequaat te reageren.
4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.

Recht op ontbinding
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer LO cases toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door LO cases niet blijvend of tijdelijk onmogelijk dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat LO cases in verzuim is.
3. LO cases heeft het recht de overeenkomst met de klant te indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien LO cases kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.

Overmacht
1. Een tekortkoming van LO cases in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant kan niet aan LO cases worden toegerekend in een van de van LO cases onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van LO cases kan worden verlangd.
2. Indien zich een overmachtssituatie voordoet waardoor LO cases 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat LO cases er weer aan kan voldoen.
3. Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd: mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
4. LO cases is in een overmachtssituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtssituatie enig voordeel geniet.

Wijziging van de overeenkomst
Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden
1. LO cases is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal LO cases zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen

Deze voorwaarden zijn geldig vanaf 01/09/2023.